29 april 2014

Att tränga igenom - andra sidan

Att tränga igenom asfalt kräver lite styrka, eller vad tror du?
Se på denna växt som bara gett sig på att växa, växa genom motstånd!
Det måste kännas tungt att tränga igenom asfalt på det sättet, tror du inte det? Själv tänker jag direkt på allt man själv gått igenom i livet och att man faktiskt överlevt!
Många gånger har det varit fruktansvärt tungt, vilket det fortfarande kan vara, men jag försöker att inte ge upp de dagar som känns tyngst och mest meningslösa.
Det finns visst växtkraft i oss och det innebär växtvärk och det är vad jag vill säga med det här inlägget, vi kommer att komma ut på andra sidan oavsett hur ont det gör!
Tänk dig vad mörkt det måste varit för denna växt ( är det en maskros tro?! ) innan den trängde sig igenom marken och såg en liten glimt av ljus! 
Äntligen!
Glöm inte att det finns ljus i andra änden av tunneln, vägen må kännas lång och fruktansvärt tung, men vilken härlig känsla det måste vara när man äntligen får skymta solen/ljuset på andra sidan!

Jag är lite förvånad över att jag mått hyffsat bra i några dagar, men vet du att jag nig kom på varför jag mått lite bättre?! 
Jo, för att jag inte tagit några raska promenader alls, tagit det lugnt och verkligen försökt vila upp mig, det har hjälpt till en viss del, men visst har jag fortfarande väldigt ont i huvudet och nacken och tröttheten hänger verkligen över mig, men just nu känns det hanterbart!
Önskar er alla kämpar en härlig kväll!


Inga kommentarer: