20 april 2014

Hundar, lugn påsk och påskgodis

En skön promenad i morgonsolen blev det idag. Jag börjar känna av i kroppen riktigt ordentligt att jag inte kunnat träna ordentligt på månader. Det känns som att benen är fulla med vatten och väldigt stel i benen och fötterna. Armarna värker för "fläsket" tar över och det känns allmänt jobbigt att gå upp i vikt. Man får ju ångest av mindre.... Vill bara bli frisk igen ... 
Förkylningshostan har inte tiktigt släppt än heller, så lite hängigare än vanligt är man ju.
Loke var här från fredag till lördag, han var superstressad och hade jätte svårt att varva ner. Han var i gång hela tiden och han sov väldigt oroligt på natten.
Han och Lazy busade en hel del men när det var dags för vila så försökte vi tvinga honom att lugna ner sig. Vi andra var lugna hela tiden då vi glodde på film.
På natten var han också lite orolig, krafsade en hel del och pep, så Loke och jag gick och lade oss i soffan vid 05 så älskling och Lazy fick sova. I soffan somnade han ordentligt en stund bredvid mig, det var så mysigt!
Hur söt är inte denna lilla krabat?!
Vi körde hem honom i går eftermiddag och det var inte alls populärt när vi satte honom i buren ... Så söt!
Vi hade planerat att åka iväg med husbilen i påsk, men det blev tyvärr inte så, då min älskling är sjuk. Så tråkigt eftersom det varit så fint väder, försöker tänka positivt trots allt då vi kan sitta i trädgården och sola i alla fall. 
I går kväll blev vi bjudna på grill hos bästaste grannarna. Det blev påskfirandet för i år.
Mycket godis har det blivit igen och god mat!
Så, nu har jag skrivit lite om våran påsk, hur har din påsk varit? 


Inga kommentarer: