30 april 2014

Inte vet jag.. Kö till KBT

Ångest ångest ångest!
Det kryper i hela kroppen på mig, jag har inte fungerat som en vanlig människa idag.
Bakslag? 
Jag sa ju att det varit lite för bra några dagar och idag kom smällen!
Jag var tvungen att åka till stan för att ta nytt foto till mitt körkort, jag har nämligen dragit ut på tiden så mycket att nu var det verkligen dags!
Fikade med dottern på Orion och efter det handlade jag lite mat.
Varje steg jag tog i affären kändes plågsamt, det kröp i kroppen och huvudet kändes mest dimmigt och tungt!
Obehagsrysningar kom och gick i stort sett hela tiden....
Hur känslig är man egentligen?!
Min "vårdplanerare" ringde och sa att han satt upp mig på kö till KBT, väntetiden ca ett år, men han tyckte nog att jag skulle komma igång med något så smått efter sommaren. Hur kan han bedöma det?
Han har pratat med mig 3 gånger och då har våra möten i stort sett gått ut på att jag berättat om det som hänt, samt förklarat problematiken med min ångest, värk och trötthet. Han om någon har ingen koll på hur jag mår, hur skulle han kunna ha det efter 3 gånger?!
Hallå eller ?
Blir så arg, det snackas redan om aktivitet utan att jag fått någon som helst hjälp, blir så förbannat frustrerad!

Nåja, nu lugna ner mig lite... Det är Valborg... 

2 kommentarer:

Piedra sa...

Det är helt galet att kräva att någon ska börja i en aktivitet utan att man har fått någon hjälp. Det gör ju bara saker och ting värre. Kram! ♥

Anonym sa...

Jag gick KBT via nätet och det kan jag rekommendera medan du väntar. Det finns flera sidor på nätet för detta, men programmet jag gjorde var ett 8 veckors stresshanteringsprogram på livanda.se jag fick det betalat av företagshälsovården. Hoppas du får hjälp snart!

MVH Jossan