08 maj 2014

Dag 2 - Staden där jag bor

Staden där jag bor är känd som knallestaden. Här regnar det ofta sägs det, vilket jag verkligen kan hålla med om, men vi har en och annan fin dag också. 
Staden är förknippad med textilindustrin.
Ellos och Halens hade sina stora butiker här, men de finns inte längre, det som finns kvar är deras lagerbutiker.

Fotbollslaget Elfsborg finns här, hehe!

Rykten om att staden har snygga tjejer  stämmer nog in rätt bra, personligen tror jag att det beror väldigt mycket på att de flesta påverkas av mode/textil på ett hysteriskt sätt här, kanske det är vanligt överallt denna snygghetshysteri?! Inte vet jag!

Här finns en hel del droger och stadsdelen Hässleholmen är känd för mycket bråk, död, våldtäkter och just droger. 

Ush, vad ska man skriva mer om min kära stad?!
Jag flyttade hit som 16- åring och har aldrig ångrat att jag flyttade hit, Borås i mitt hjärta!

Centrum är lagom stort och Knalleland (shopping) har hyffsat utbud på olika affärer, där tycker jag dock det kan utvecklas mer.

Borås Djurpark är jättefin med många fina djur!

Många kändisar kommer ursprungligen från Borås.
Magnus Carlsson, Shirley Clamp...
Jill Johnsson bor här och henne har jag fått expediera vid två tillfällen när jag jobbade i en presentbutik. 
Vilken fantastiskt jordnära tjej!

Staden har fina parker och många caféer och viskan rinner igenom Borås, så jag tycker verkligen att Borås är en mysig stad.
Borås ❤️

Inga kommentarer: