19 december 2007

Ordspråk

Lyckan är likt en parfym,
Vi kan inte stänka den på en annan,
utan att ett par droppar faller på oss själva
- SHAKESPEARE -
Om du vill ha lycka för en timme
- ta en tupplur

om du vill ha lycka för en dag
- ge dig ut och fiska

om du vill ha lycka i ett år
- ärv en förmögenhet

om du vill ha lycka hela livet
- hjälp någon annan
- KINESISKT ORDSPRÅK -

Smickra mig och jag kanske inte tror dig.

Kritisera mig och jag kanske inte tycker om dig.

Ignorera mig och jag kanske inte förlåter dig.

Uppmuntra mig och jag kommer inte att glömma dig
- WILLIAM ARTHUR WARD -
¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤
Innan du kritiserar någon annan,
gå några kilometer i dennes skor.
På det sättet, när du kritiserar någon,
så är du några kilometer borta och
använder dennes skor
- OKÄND -

Inga kommentarer: