06 april 2016

Värk och vänskap

Idag vaknade jag 10.30 eftersom jag inte orkar gå upp som vanligt när jag tagit medicin mot sömnen kvällen innan. Kroppen har värkt hela dagen, det var svårt att laga mat, handlederna och fingrarna värker och känns fortfarande ömma och stela. Tänk att min fina vän som var på besök hjälpte mig med maten.... Hmm, det kändes smått konstigt... jag vill själv, jag ska serva mina gäster själv.
Men det gick bra och Kicki är så gullig, jag fick mysa med barnen istället. Jag är så tacksam för hennes vänskap.

Kroppen värken och jag har lovat mig själv att inte gnälla, eftersom jag grejat i trädgården och hjälpt älskling att bygga vårt staket. Det värker och det bultar, värst är höger fot, ovandelen... Så konstigt ställe... Tankarna flyger och frågorna finns där .... Tänk om jag inte kan och orkar bära eller busa med mina barnbarn när det väl är dags ?! 
Seriöst, nu ska jag se lite på tv.

Inga kommentarer: