01 oktober 2012

UTMATTAD, TRÖTT.. mår illa! - Urbränd och att gå in i väggen!

Jag känner mig smått utmattad och jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till!?
Livet känns pressat och riktigt tungt just nu, men jag har inte lagt mig ner för att dö, det har jag inte!
 Och tänker inte göra det heller!
Men det känns inte lättare när många fler mår dåligt!
Mötte min fina granne på kvällspromenaden och hon har så gott som gått in i väggen, men drar ut på att sjukskriva sig pga arbetskamraterna, det blir så mycket för dem, mycket att hålla reda på osv...
Jag känner igen tänket!!
Att man aldrig lär sig!!!!!
INNAN man ligger där som en pannkaka och inte kan göra något, innan ångesten kryper upp i halsen och tar ett grepp som blir svår att lossa sedan... Listan kan göras lååååång.
En liten vän, då menar jag ung vän, behandlas på BUP, inlagd sedan 4 veckor tillbaka pga att hon försökte ta livet av sig. Hoppas och ber till GUD att hon får den hjälp hon behöver!
Lilla ❤
Nu önskar jag att jag får sova i natt, har sovit såååå dåååååligt flera nätter och det är verkligen inte likt mig och en sak till som INTE är likt mig....
JAG mår ILLA och har svårt för att ÄTA MAT!
Det är INTE normalt! Jag kan inte äta med aptit, jag har ont i magen och det är svårt att svälja!
Har även gråten i halsen, hjärtklappning, trött, arg, irriterad och det känns som en ångvält kört över mig och tryckt in bröstet på mig!!!
Ush och bläh!!
Det blir inte bättre av att klaga, men jag var tvungen att skriva av mig, detta är ju trots allt min blogg, mina intressen, min fritid, mina tankar och mitt sätt att bearbeta saker! En typ av dagbok!
Att du kan läsa detta/ bloggen och får insyn in i mitt liv och det jag skriver om bjuder jag på och kanske är det så att du blir hjälpt av det eller får en annan syn på saker, då blir ingen gladare än jag!
Så länge det leder till något positivt i slutändan!
Eller hur?

Ja, ja, så är det och jag tror faktiskt att det är många tråkiga saker som bara kommer i kapp mig nu, som jag inte beatbetat, tagit itu med och det är därför jag känner mig pressad, hyper och stressad egentligen. Kanske är detta ooundvikligt!
Ny dag, nya krafter i morgon!
Var rädd om dig!
Kram


Inga kommentarer: