01 februari 2013

Hur släpper man taget? Aldrig ge upp!?

Ja, hur släpper man taget om saker man inte kan eller vill ha i sitt liv mer?
Det finns så många saker som jag bara vill släppa, men kan inte!
handlar det enbart om att släppa tankar som ofta påminner mig om händelser som jag inte kan göra något åt, fördömelsen som knackar på och talar om att jag borde gjort si eller så och ånger som ständigt basunerar in i mitt inre och så förväntningarna som trots allt inte blev som man tänkt sig.
Det är dags att gå vidare, men hur?
Det är nog inte så att jag är en bitter människa, men jag vill så gärna gå vidare och inte ständigt ha ett krig i mitt inre.
Jag vill focusera på det som är och det som ska komma, även om det också är jobbigt emellanåt, TÄNK POSITIVT sägs det, men hur ska man göra det när det mesta känns
HOPPLÖST!
Samtidigt är jag så medveten och nästan övertygad om att allt kommer att bli bra!

Flera andra tråkiga händelser, många sår som på något sätt ändå lyckats läka är beviset om att man går vidare, men ärren finns kvar som en påminnelse om kampen.
Ärren finns där och jag vet att dem inte gör ont hela livet, därför vågar jag säga att livet går vidare, trots allt❤
Tydligen handlar det om att ALDRIG GE UPP och uthärda smärtan även om det gör ont och man så gärna vill ge upp!

Att släppa saker för att inte ständigt plågas av dem handlar nog mycket om att släppa taget, men som sagt hur?

Jag tror att det kommer med tiden och tillsammans med ett beslut om att vilja släppa taget!
Det kan ta låååång tid, men kan också gå väldigt fort, men som jag tror, så är det tiden som läker alla sår om man orkar härda ut!

Har du det tufft ? Är du ledsen? Känns det som att du går igenom helvetet ?
Känns det som att allt är meningslöst och tomt?
Det finns en väg för dig med, jag är övertygad om det!
Våga söka hjälp eller gemenskap med någon som du litar på och kan prata med.
Alla har vi en egen väg att gå, ensamma är vi svaga, men tillsammans blir/är vi starka!

Oj så långt det blev...
Skickar en cyber styrkekram till dig och önskar dig en fin helg!



Inga kommentarer: