16 februari 2013

Tacogratäng till middag LCHF

Det fick bli tacogratäng till middag, eftersom vi var så himla sugna på nåt riktigt gott. Egentligen skulle vi köpt kebabsallad men det fick bli lite varm mat istället!
Jag kom på att jag glömt ringa min läkare för 1 vecka sedan, hur kan man glömma något så viktigt? Hatar, hatar, hatar att missa så viktiga saker! Jooo, det måste vara för att jag gör abf:s jobb! ;)
Jag har haft fullt upp med att jaga arbetsförmedlingen och försöka ordna/hjälpa till med saker som abf egentligen ska göra, fy vad jag är trött på detta!!!! (4 månader har snart gått sen de lovade att något skulle börja hända)
Händer det inte något snart, så går jag till tidningen!
Är det överbelastning på abf och krut, då får man för sjutton säga ifrån, anställa fler eller strejka! Ungdomar får inte hamna i kläm eller glömmas bort på det här viset, de är faktiskt vår framtid och de ska få det stöd de behöver, utan att föräldrar ska behöva lägga sig i och agera som daltande föräldrar. Alla har inte ens föräldrar som kan hjälpa och stötta :(
Ungdomarna har ingen aning om vad som gäller eller vad de kan förvänta sig av abf, de sitter hemma och väntar, väntar, väntar på att en förmedlare ska höra av sig ( efter inskrivning) angående en ny träff för vidare handläggning och guidening!
Självklart får ungdomarna dra sig ner till af om det inte händer nåt, men hur ska de förstå att ställa krav på hjälp?
Alla ungdomar är inte framåt och vågar ställa krav!
Nu paratar jag i första hand om ungdomar som haft/har funktionshinder/nedsättning av olika/något slag, alltså inte fullt friska ungdomar!
Vad förmedlar man för signaler till dem egentligen?!!!! Ush!

Får se vad vi får för reaktion på måndag!
Jag är så less på detta!
Kram trots allt och genom allt❤

Inga kommentarer: