11 juni 2018

Livet handlar trots allt inte bara om vikt och utseende

Vikten går upp och ner, så även karaktären att inte stoppa i sig något man inte borde.
Vissa perioder klarar jag bara inte av att låta bli, jag kan varken skylla på PMS eller mens, men jag kan på något sätt acceptera att jag inte orkar stå emot som jag gjorde innan.
Livet handlar trots allt inte bara om vikt och utseende.
På fredag är husbilen färdigpackad och då bär det av neråt mot Kroatien och i år har jag bestämt att jag ska gå minst 10.000 steg varje dag, jag ska röra på mig mycket mer än vanligt och verkligen försöka fokusera på att kroppen får återhämta sig ordentligt. Det är nu det gäller känner jag!
Jag ska läsa böcker och ta tid för eftertanke och självbejakelse, jag tror att det är dags att hitta vila på andra sätt än tidigare, jag har ju svårt för att varva ner i själen, så det kommer bli en utmaning av dess like. Hahaha.!
Venedig 2016
Förhoppningsvis börjar jag arbetsträna till hösten och då känns det bra om man kommit igång med promenaderna ordentligt i alla fall. Styrketräningen lägger jag på is, jag spänner mig fel och får fruktansvärt ont, så det får helt enkelt vänta.
Nu ska jag se till att alla bilder från mobilen hamnar på datorn så att jag kan ta massor med nya bilder från resan. Du följer väl oss på Instagram @Ninis74 ?

Inga kommentarer: