02 november 2017

ÄGGFASTA DAG 3 - MENY



2 ägg med 2 msk smör och dillkrydda
ÄGGFASTA DAG 3
  • FRUKOST - Ägglatte
    2 ägg
    1 msk kokosolja
    1 msk smör
    3 dl kaffe
  • LUNCH - Äggröra med dill
    2 kokta ägg
    2 msk smör
    Dillkrydda
  • MIDDAG - Scrambled egg med smör och kanel
    3 ägg
    3 msk smör
Sammanlagt blev det 7 ägg, 7 msk fett och massa vatten och drack
en kopp Pukka te på kvällen.

3 ägg med smör och kanel

 Jag mår bra i kroppen men har under dag 2 och 3 haft väldigt ont i huvudet, men jag tror att det är spänningshuvudvärken som spökar eftersom jag har massa bulor i huvudet som jag gärna vill massera bort och som gör svinont.
För övrigt mår jag bra efter omständigheterna. Det är dock svårt att skilja på vanlig trötthet och utmattning...har dock sovit riktigt illa i flera dagar nu, så det är säkert en förklaring till både trötthet och huvudvärk.



Min plan ser ut så här:
Jag kommer att under fem dagar äta/dricka:


  • 6-12 ägg om dagen tillsammans med en matsked fett - smör, hemlagad majonnäs eller kokosolja.
  • Max 210 g ost om dagen. ( helst utesluta )
  • Kryddor 
  • Massa vatten, minst 6 glas om dagen med pressad citron för C-vitaminernas skull.
  • Kaffe och te i obegränsad mängd
Efter 5 dagar äter jag strikt LCHF i fem dagar och därefter upprepar jag 5 dagars fastan ytterligare två eller tre gånger och till sist ska jag avsluta fastan med strikt LCHF innan jag går över till mer liberal LCHF kost igen.



  • Här kan ni läsa vad jag åt dag 1.
  • Vad jag åt under dag 2, kan ni läsa om här

Nu kör vi dag 4!

Inga kommentarer: