31 mars 2013

Katrin Zytomierska - Fetton är inte min melodi- LCHF

Kära nån,Katrin Zytomierska !
Snacka om att vara rak på sak, ibland på ett osmakligt och okänsligt sätt.
Visserligen är hon grym på att peppa, plus i kanten för hennes energi och fokus!

Citerar från hennes bok Dags att bli smal.
"Överflödigt fläsk är äckligt."
"Att vara tjockis är inte okej, det är ofräscht ."
"Lika mycket som jag avskyr fläskiga människor så älskar jag fläskisarna som bestämmer sig för att bli av med skiten."
"När jag blir av med fläsket kommer jag bli lycklig igen"
( Håller med till en viss gräns!
Många har lagt på sig extra kilon av en anledning och kan behöva hjälp med att bearbeta det som finns på insidan också, då kan man bli lyckligare av att gå ner i vikt och oftast är det lättare att gå ner i vikt om man mår hyffsat bra innan man börjar. )
Boken för övrigt är superbra!
Mycket av vad hon skriver stämmer, men jag är lite känslig, vill inte såra folk i onödan liksom. Skulle vilja linda in vissa detaljer i bomull för att det ska landa i god jord, men å andra sidan är det bra att vara rak på sak!
Så slutsatsen blir...
Bra recept och Katrin bjuder verkligen på sig själv! Läsvärd!

Jag har gått ner ca 20 kg på 10 månader (började med LCHF 1juni 2012 - och var nere i 60kg till 20 december 2012 ) och har tränat regelbundet i över ett år. Nu ligger jag på runt 58 kg, men mitt mål är 57 kg till sommaren och det kommer jag att klara. :)

Vad jag vill säga med detta inlägg är att jag är lite osäker på hur jag själv hade reagerat på Katrins bok om jag hade läst den innan jag började med LCHF.
Som vi alla vet så är det ett väldigt känsligt ämne att vara tjock och man pratat tjockissnack i stort sett bara med sina närmaste vänner. Kanske hade jag blivit sårad av att läsa den eller så hade jag blivit jätte peppad av hennes "grova" snack.
Har du läst boken och blivit inspirerad? Bra!
Har du läst boken och blivit ledsen?
Inte så bra!
För dig som tappade suget...Det finns många andra böcker och massor med läsning på nätet, så jag rekommenderar att du tar upp fighten igen och kör, för LCHF funkar faktiskt fantastiskt bra!

Kika gärna in hos Åse Falkman på www.56kilo.se som varit jojobantare och hon har verkligen inspirerat och motiverat mig, tack!

Jag har mer eller mindre bantat/jojobantat största delen av mitt liv och nu ÄNTLIGEN känner jag att jag har balans, vill inte äta på något annat sätt, jag mår bra!

***TILLÄGG NÅGRA TIMMAR SENARE***
LÄSTE UT BOKEN IDAG!
Katrin - Du är för skön! Skrattade en och annan gång faktiskt, kände igen mig ;)
Det känns helt underbart att läst boken först nu när jag nästan är i mål, det blev mer ett konstaterande/igenkännande än en manual, så nu ska sista kilona bort , så tack för tipsen!





Inga kommentarer: