04 november 2013

Ork efterlyses - till mig och min mamma

Måste jag stiga upp ur sängen idag?
Måste jag klä på mig och gå ut med hunden?
Måste jag ta mig ner till vårdcentralen igen?
Det var mina absolut seriösa frågor jag ställde mig när jag fortfarande låg under det varma underbara täcket.
Huvudet värkte, öronen susade och hela kroppen kändes som om en ångvält kört över mig.
Försökte räkna timmarna jag skulle vara borta för att lilla Lazy inte skulle behöva vara ensam så länge, men jag fick inte till det... Började räkna 3-4 gånger och det kopplade liksom inte.. Till sist var det bara att gå upp och hoppas att det löser sig ändå.....
Så tyvärr blev mitt svar: NEJ, du kan inte ligga kvar, UPP MED DIG så du inte blir sen.

Just i dag känner jag att jag gett vad som helst för lite extra energi, lite starkare mediciner för värken, några glädjepiller och det skulle sannerligen inte skada med lite svar på en hel del frågor jag ställt mig den senaste tiden.

Jag går och väntar på besked från min mammas operation ( skulle ta 4 veckor), hon hade en tumör i livmodern/äggstockarna/ledarna som de opererade bort den 22 oktober och efter det vet vi inte så mycket mer än att läkarna var nöjda.
Efter några dagar fick hon en inre blödning ( 30 oktober ) som de var tvungna att operera akut och på det en infektion som de just nu behandlar med antibiotika.
Mamma har inte kunnat äta ordentligt sen i våras och hon har gått ner närmare 25 kg, men läkarna hittar inget fel. Hon har även en knöl i halsen som ska vara helt ofarlig, men hon kan ju inte äta något och går fortfarande ner i vikt... vad är det då?
Hon har hemska plågor i magen...som kommer och går... hon säger att de påminner om födslovärkar.
Usch, behöver verkligen inte detta nu... men hon är min älskade mamma och jag vill ju bara att hon ska bli frisk!


Inga kommentarer: