26 december 2013

Förbud att träna - extra kilon - massa ångest - smärtproblematik

Hoppas ni alla har haft en fin jul !
Själv har jag varit trött som vanligt och det är faktiskt inget jag kan hjälpa. :(
I går hade vi grannarna på besök och spelade lite spel och åt pizza ( själv skrapade jag av "pålägget" ) Men tro inte för allt i världen att jag varit duktig i jul för det har jag INTE! Jag har slarvat mer än någonsin, men det har jag valt avsiktligt ... Slarv i jul!!! :) och det får jag ta itu med i januari. Jag har inte slarvat varje måltid, utan mer på kvällarna....
Och då har det blivit godis, chips och ostbågar ( faktiskt nästan varje dag)
Jag skäms lite, men då jag bestämt mig för detta så tar jag det inte lika hårt som jag brukar :)
Jag har ju haft svårt för att röra på mig pga min smärtproblematik efter semestern och för ca 6 veckor sedan förbjöd min sjukgymnast mig att träna alls, så jag tror att det finns mycket ångest att dämpa med maten i stället för träning. Tyvärr har det blivit mycket godsaker på kvällarna :(
Jag föredrar att träna...., men ångesten blir stor utan träning ....och eftersom jag inte kan/får träna pga värk, så blir det mycket tröstätande istället, vilket jag tycker är jätte tråkigt!
Jag har bestämt mig för att ta tag i träning och LCHF igen den 1 januari 2014, då jag vill gå ner de kilon jag gått upp efter semestern ( ca 3-4 kg)  :(
För tillfället orkar jag egentligen inte ens bry mig, men då jag vet hur dåligt jag mår av att väga över 60kg så måste jag göra något åt det ! (Ligger strax över 60kg nu idag och har trots allt gått ner 20 kg sedan januari 2012) 
Jag vill ju inte ha tillbaka mina kilon, då mår jag ju bara ännu sämre !

I kväll pratade jag 2,5 timma med mamma i telefon och det kändes bra, tack mamma för en härlig pratstund!

Inga kommentarer: