25 december 2013

Balans i vardagsysslor, hur?

Vardagsaktiviteterna skulle jag vilja strunta i helt, har försökt nu under julen att "hjälpa" till lite extra, men det har bara resulterat i att jag fått mer ont och blivit så mycket tröttare. Jag måste säga att jag hatar alla dessa måsten... Tvätten, disken, maten osv. MEN jag försöker verkligen att hitta en balans för att jag ska kunna genomföra mindre sysslor utan att jag tar ut mig helt, men just nu är det riktigt svårt...
Jag vill fortfarande alldeles för mycket. Min man hjälper till otroligt mycket och han måste ibland säga till mig när han ser att jag grejar för mycket och det gör ont i mitt hjärta eftersom jag så gärna vill göra saker istället för att sitta still och se på när någon annan "jobbar".
Det känns jobbigt att se honom göra det mesta... känner mig så oduglig och i vägen då.
I går var jag tex tvungen att be om hjälp med att skära zucchinin då mina händer protesterade totalt, det kändes inte roligt, men jag var tvungen att be om hjälp och sätta mig ner en stund.
Hur hittar man balans i vardagssysslorna utan att känna sig värdelös när värken och tröttheten tar över ? Jag förstår inte hur jag ska komma vidare ut ur min utmattning, acceptans måste väl vara nr 1 till en förändring eller vad säger ni?
 

Inga kommentarer: