16 december 2013

Trötthet och frustration efter semester

Vi är hemma igen efter en skön semester!
Tyvärr hade vi inte så mycket sol och värme som vi hade önskat, men det fick gå bra ändå.
Orkade tyvärr inte blogga under tiden alls, hjärnan var i koma. :)
Idag tänker jag inte skriva så mycket om resan, då jag känner att jag vill skriva om den när jag har mer energi. Jag är så trött, helt färdig, kaputt i dag.
En tanke och en stor frustration vill jag dock slänga ur mig från resan och det är att så fort vi satte oss på flyget hemåt så kände jag mer av tröttheten, kraven, värken och frustrationen krypa inunder mitt skinn, VARFÖR?
Knivar som högg till i bröstet på båda sidorna om vart annat...  säkert 10 gånger under 5 timmars flygning... vad är det då? ( känner av det annars också men absolut inte så ofta och bara på höger sida 2-5 ggr i veckan )
Delvis vet jag och förstår att det är spänningar ( eller? ) , men vill inte förstå hur det kan fortsätta att vara så här hela tiden?
Frustrerande värre !
Idag har jag inte gjort mycket alls:
# Varit ute med Lazy the dog
# Ätit frukost
# Pratat med mamma i telefon
# Svarat på några mail
# Kikat på facebook ( utmattningsforumet så klart , som du hittar här )
Och nu så skriver jag detta och kan knappt hålla ögonen öppna.......
Så på återseende kära vänner!

1 kommentar:

Piedra sa...

För min del har det alltid varit så att jag tyckt sällsynt illa om att komma hem från resor - även innan jag blev utbränd. När man är på ett annat ställe kan man liksom inte ta med sig alla krav och måsten som finns där hemma. Då kan man "bara vara", helt kravlöst, och det är det vi behöver. Men redan på vägen hem börjar man känna alla de där måstena tränga på igen, och då tilltar besvären man har. För mig har det blivit nödvändigt att hitta kravlös tid då och då under vardagen, borta hemifrån. Borta hemifrån är liksom nyckelorden för mig, för hemma kan jag liksom bara inte slappna av. En- och tvådagarsretreater med en viss regelbundenhet behöver jag för att inte klappa ihop helt. Kram! ♥