27 mars 2014

Vad triggar igång min ångest i detta inlägg ?

Sitter och kikar på Lyxfällan och jag blir lika förvånad varje gång jag ser programmet. Hur kan man leva över sina tillgångar på det sättet? 
Det måste vara ett slags beroende eller ett slags missbruk att köpa massor av prylar som man egentligen inte har råd med, hur tänker man?

Är det samma sak eller samma känsla bakom som när man tex inte kan motstå överätande eller att man är sockerberoende? Jag tycker det är ruskigt intressant att analysera och spekulera kring olika beteenden men tyvärr tar det jättemycket energi eftersom jag så gärna vill förstå. 
Som tur är så finns det alltid ett sätt att komma ur beroenden med rätt inställning och det går att ändra på beteenden. Jag säger absolut inte att det är lätt, själv kämpar jag med att ändra på mitt sätt att tänka kring olika saker. 
Det tar tid och det kräver väldigt mycket arbete och tålamod av mig, tyvärr finns inte alltid kraften så jag faller om och om igen, men jag får inte ge upp!
Vi får inte ge upp! 

Ush, nu fick jag värsta ångesten av texten jag skrev ovan, sista raderna får mig att må illa!!! 
Det tar tid....
Mycket arbete....
Tålamod....
Inte ge upp....
Tänka rätt...
Det känns som att man ständigt går i uppförsbacke, men emellanåt får man en putt framåt av någon för att resan inte ska bli för tung, men uppför går det!

Vad var det egentligen som triggade i gång denna ångest ?
Hur ska jag någonsin kunna lära mig att "genomskåda" det som håller på och sker i mitt inre och lära mig att styra upp känslorna i tid!? 
Varför skapar detta inlägg ångest?
Nä, nu måste jag sluta, tjingeling❤️

Inga kommentarer: