14 april 2014

Kronisk trötthet el bara utmattning?

Jag har gått och funderat på denna eländiga trötthet som jag hela tiden dras med. 
Jag var till vet med Lazy för hon skulle vaccineras och efter det, krash boom!
Orkar inte mer... Det räcker att jag går upp på morgonen och bäddar sängen och sätter på kaffet så är jag finito!!!
Skickade pussbild från bilen till systeryster som jag uppskattar så mycket ❤️
Lazy var jätte duktig när hon fick sprutan och farbror doktorn kikade på hennes öga. Så fin Lazy❤️
Jag har läst lite om kronisk trötthet. 

Lånar lite text från Wikipedia.

" Funktionsnedsättande utmattning, förekommer symptom som influensakänsla, feber, muskel- och ledsmärtor, huvudvärk, känslighet för ljud, ljus och beröring, yrsel, och minnes- och koncentrationsbesvär. Typiskt för sjukdomen är att patienterna försämras efter aktivitet, ibland direkt, ibland efter någon eller några dagar."

Alltså detta att jag blir så fruktansvärt trött efter varje aktivitet, ja efter allt som kräver lite energi, kroppen och huvudet är helt slut och jag undrar hur det kan vara möjligt att hela tiden vara så trött?! 
Jag har funderat på detta i några dagar nu och till sist googlade jag på trötthet och fick fram detta om ME.  Men kan det inte bara vara min utmattning som spökar? Eller?
Det behöver väl inte vara kronisk trötthet?
Vad tror ni? 

Inga kommentarer: