01 maj 2014

Hur kan dagarna gå så fort?

Pust och stön för att vakna med tryck över bröstet, det gör riktigt ont fortfarande.
Har varit enormt trött hela dagen, har sovit en stund och nu sitter jag framför tv:n och ugglar när älskling ser på fotbollsmatch!
Innan jag somnade så funderade jag kring det här med att lura sig själv!
Jag känner att jag lurar mig själv när jag har en något bättre dag, att jag då äntligen ser ett litet ljus i tunneln och kan då känna att jag är på förbättringsväg!
Men ack så fel jag har, jag vet att jag då, när jag mår lite bättre måste hushålla med min energi, och det gör jag, men det visar sig alltid att jag har fel.
Som igår när jag handlade, jag skulle inte gjort det, men jag måste ju börja någonstans?! Eller? Liksom testa....
Det är inte att jag gör massor, jag försöker verkligen prioritera och tänka efter vad jag kan göra och inte, men det verkar som allt, och då menar jag ALLT verkar dränera mig på energi.

Största frågetecknet är nog HUR DAGARNA KAN GÅ SÅ FORT när man bara går hemma?! 
Hur är det möjligt?
Blickar tillbaka då jag jobbade och kom på att tiden gick så långsamt när man inte hade något att göra och nu rinner bara tiden iväg, hinner inte reflektera, stanna upp eller överhuvudtaget fatta att dagarna går så fort!??

Har nu i maj varit sjukskriven ett år och jag känner mig inte bättre, men å andra sidan har ju sjukvården inte kommit igång med min rehabilitering heller... Allt tar sån tid! Frustrerande! 
Fast jag inser att det inte finns krafter för det heller, men rehabiliteringen är ett måste om jag på något sätt ska komma ur detta.

1 maj idag, vad tiden går fort! 


1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Verkligen trist att det ska ta sådan tid för sjukvården att styra upp rehabiliteringen din.

Kram