21 juni 2014

Våldtäkt poliser och bröllopsdag? BOMB! 21/6-14

21/6-14
Jag öppnade mina blå och tittade på min älskade man som låg bredvid mig med en gul självplockad blomma och säger: vill du gifta dig med mig och leva 23 år till med mig? Innan jag hann svara sa han att han ville leva med mig. Så söt han är!
Klart jag vill leva med honom, jag vill leva resten av mitt liv med honom. 
Det känns bra att efter 23 rätt tuffa år fortfarande kunna säga att ett stort JA. Jag säger JA igen, trots allt vi gått igenom eller ska jag säga JUST DÄRFÖR! För att vi gått igenom det tuffa, aldrig gett upp, vi har kämpat, vi har aldrig velat ge upp det vi haft och har tillsammans , det känns otroligt bra. 
Jag började dagen med en äppelmunk som smakade alldeles fantastiskt gott.

Vår 23:dje bröllopsdag har vi firat på stranden och under eftermiddagen fick vi ett riktigt tråkigt samtal, tur att det var älskling som tog det då det verkade som att han kunde tackla det bättre och var lugnare än vad jag skulle varit. 
Samtalet handlade om våldtäkt, bråk mellan bästa vänner, poliser, mm. Jätte roligt besked, på semestern, i Kroatien, långt hemifrån och på vår bröllopsdag .... 
Suck igen! Suck om och om igen ... När ska detta ta slut?

Tur att vi tillsammans kan bearbeta det jobbiga, fast i det här läget är det inte vi som mår sämst, men ändå. 


22 juni 2014

Idag har vi kört vidare till Novingrad camping Sirena.
Vi hittade dn ljuvlig husbilsplats 10 meter från havet, det känns lyxigt. Campingen i sig tycker jag verkar absolut godkänd, stort men ändå känns det inte stort!

Känslorna från gårdagens samtal ( våldtäkt, bråk mm) landade i mitt hjärta idag, jag har haft 30-40 tal hugg på höger sida av bröstet i dag. 
En känsla av knivhugg som totalt tar andan ifrån mig dvs. jag måste hämta andan ( så som jag hade jättemycket när jag tränade mycket trots svår ångest)
Det är en sån sjukt äcklig känsla och jag blir lika rädd varje gång, hade det varit vänster sida hade jag åkt in till sjukhuset varje gång det hände.

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Lät ju inte alls som några trevliga nyheter det där att få på semestern. Hoppas det ordnar upp sig på bästa vis för alla inblandade.
Kram

Ninis74 sa...

Det hoppas vi med❤️tack❤️