27 juni 2014

Lämnar vackra Novigrad bakom oss 25.6-14

Börjar våran bilfärd hemåt idag, vaknade väldigt tidigt även fast jag sovit väldigt dåligt i 3 nätter. Vaknade före 8 av att det mullrade och regnet öste ner.
Idag har vi åkt hela vägen från Novigrad Kroatien till Kaiser i Tyskland. Vi ska ligga över vid Kaiser Therme spa och badanläggning. Kostnaden för att sova här på en ställplats för oss båda blev 13.60 EUR. 
Slovenien lämnade en tråkig känsla denna gången.... Mannen skulle in och köpa en vinjett på en bensinmack och jag skulle passa på att tömma blåsan. När jag kommer ut säger mannen att jag ska hålla utkik på husbilen då 2 män kikat på honom och våran bil en del och fick en riktigt olustig känsla. Jag gjorde som han sa och kikade på bilen och så snart älsklingen kom igen och vi skyndade oss till bilen kom de två männen efter oss. Jag hann knappt torka av hunden ( då det regnade) förrän de 2 männen var vid våran bil och knackat på, mannen säger bara att jag kör, håll i dig!
Det kan vara att de inte ville något ont, men allt verkade så mysko när de gick runt oss och putsa skor osv. Och när vi går vidare så följer de efter oss. Det kändes riktigt läskigt!! Kanske ville de inget ont, men vi vågade helt enkelt inte riskera något!
Ush!

Vi åkte in i en liten by i Österike som heter Gmund, det var en riktigt vacker by med mycket sevärt.
Det blev en kaffe och en bulle för mig, medans älsklingen njöt av en toast!

Inga kommentarer: