22 juli 2014

Älska livet

2 ord snurrar i mitt huvud och det är dessa 2 små ord 
ÄLSKA LIVET
Jag försöker fundera och komma på vad det innebär att älska livet.

Kan man älska livet?
Själv tror jag att det kan gå om man bestämmer sig för att vara tacksam för det man har, oavsett omständigheter. Periodvis kanske man hatar livet, för livet känns så förbannat orättvist.

Livet är en gåva och vi alla skulle behöva älska livet, för den kommer inte åter.
Livet är orättvist och svårt, men någonstans hittar man alltid något att älska och vara tacksam över. ( Många gånger är det jättesvårt, jag vet ! )

Jag försöker tänka positivt och älska livet som jag fått tillsammans med människor jag älskar.
Var rädd om dig❤️

1 kommentar:

Piedra sa...

Jag, som under många år av mitt vuxna liv velat lägga mig ner och dö, har insett att jag faktiskt älskar livet. För alternativet ter sig inte speciellt lockande. Jag vill inte dö; jag vill leva, även om livet är skitjobbigt ibland. Kram! ♥