20 juli 2014

Jobbigt med värmen - Bryta ihop för mindre

Jag som älskar sol och värme måste få klaga lite grann... Det är på tok för varmt nu!
Känner hur jag svullnar upp och det känns allmänt jobbigt att andas.
Har lite värk i kroppen, men värmen håller mig mjuk i lederna så egentligen ska jag inte klaga.

Det är mycket som hänt den senaste månaden och det känns verkligen som att jag håller på att bli knäpp....
Jag vill ur min egen kropp, tappar kontrollen...

En del av det som hänt under 4 veckors tid ser ni nedan... :(

Självskadebeteende... ( nära anhörig )
Våldtäkt.... ( nära anhörig )
Misshandel....( nära anhörig )
Förlust av en kär hund...
Hot som vi inte vet om vi ska ta på allvar...( bekant )
Hot att välja "sida" ( nära anhörig )
Svår infektion som behövde operation då halsen höll på att svullna igen ( nära anhörig )

Allt detta fick mig att bryta ihop och börja tok äta massa skit som jag inte bör äta...
Mat dämpar ångest och förvirring i allra högsta grad, men bara för stunden.
Just nu vill jag försvinna och gömma mig för alltid... Men jag kommer inte ifrån mina tankar och känslor och det är det jag måste försöka ta itu med, nu när allt faller på mig.
Har nu gått upp 7 kg och det känns så där lagom kul då jag snart inte kommer i mina kläder...
Seriöst, var allt tvunget att komma under semestermånaden?

Hoppas din semester är bättre och att du får den vila du behöver.. KRAM

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Ja ibland så undrar man varför allt ska komma samtidigt och varför vissa verkar vara mer utsatta än andra, nä livet är inte rättvist.

Kram907