05 oktober 2014

Vill inte, orkar inte och förmår inte!

Egentligen gillar jag inte att gå ut med mina känslor om vad jag känner och inte känner här på bloggen. Jag blir orolig för allt jag skriver  kan mycket väl användas emot mig i vissa situationer och jag känner att jag inte skulle orka med en konfrontation eller en diskussion. Jag väljer ändå att ha bloggen öppen för det är så här jag tyvärr lever mitt liv just nu. ( Önskar att det såg annorlunda ut) 
Det är faktiskt inget speciellt alls eller något nytt som händer i mitt liv, snarare det samma gamla vanliga tråkiga kämpandet efter att komma ut i det normala ( arbetslivet ) igen. Kämpar dagligen med tröttheten och ångesten som förlamar och förstör mitt liv!
Fick en panikångestattack för en stund sen och nu efteråt analyserar jag min reaktion. Jag är helt enkelt inte bra nog, jag räcker inte till och jag vill så mycket mer! När den känslan kommer över mig får jag panik och då menar jag panik!!! Jag känner mig otillräcklig som partner, som mamma, som människa och som vän... Vill inte... Orkar inte ....men framför allt FÖRMÅR INTE!!!  Läkaren kom inte fram till något mer än att jag kommer att vara sjukskriven året ut, samt testa ångestdämpande medicin i kombination med sömntabletter. Jag fick testa en tablett ångestdämpande i fredags och resultatet blev att jag sov 19 timmar. Jag vaknade upp endast för att hämta ut medicinerna och för att få i mig en klementin till kvällsmat, annars sov jag i sträck ! Nu vet jag inte on jag vågar ta tabletterna igen, testar nog i natt då ångestnivån är så hög :( Läskigt!

Inga kommentarer: