20 mars 2015

Hur svårt kan det va?

Min läkare ringde  och påstod att det inte fanns nån stressmottagning eller stresshanteringskurs här i våran stad.
Teamet tyckte att jag skulle gå kvar hos kbt killen som inte jobbat med utmattande alls... Jag vill inte vara en slit och släng PROVDOCKA!
Jag börjar känna att jag inte vill ha någon hjälp längre
då jag alltid hamnar fel eller så byter de läkare och jag måste börja om ifrån början igen! 
Jag vill ha hjälp av någon som kan ämnet,
inte köra på nya projekt som bara gör mig sjukare d
å människorna inte förstår problematiken!
 Att det ska vara så svårt?

3 kommentarer:

Piedra sa...

Håller verkligen med dig! Det ser ut som om de vill ha mig till provdocka igen. En socionom när jag bett om en psykolog som kan saker och ting mer på djupet, för det är svåra saker jag har kvar att jobba med. Vill inte lägga energi på något som inte blir bra. Kram! <3

ann pettersson sa...

Var bor du nånstans där det inte finns en stressmotagning? Har precis börjat läsa din blogg och börjar nu följa på bloglovin, titta gärna in på min blogg om du vill!

Anonym sa...

Hej lilla vän! Nej, stå på dig (vilket är fruktansvärt i ett läge som detta), men bara du vet hur du mår. Skriv egenremiss eller be att bli remitterad till stressmottagningen antingen i Göteborg eller Stockholm. Kommer vara värt resan. Jag anser det vara oerhört svårt att hamna hos en förstående läkare som verkligen lyssnar och tar sig tid men viktigast av allt, som förstår exakt vad det handlar om. Jag bad om detta direkt och inväntar nu att få komma dit, där jag kan känna mig som 'hemma' med professionella läkare med stor kunskap inom området.

Kram från Göteborg!