29 november 2015

Freaking awesome

Hej kära bloggvänner!
Jag har kommit in i en fas där jag känner att jag måste peppa mig själv och jag vill gärna även peppa andra till ett bättre mående.
Jag är livrädd att jag ska falla in i den djupa gropen igen, men jag får inte sluta leva.
Hur tufft det än kan kännas emellanåt så har jag "nog" förstått att det alltid kommer att finnas en liten glimt av ljus längre fram, so just hang in there!

Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte på det riktigt än, 
eftersom det fortfarande är rätt nytt för mig att må bättre.
Vad har jag då gjort?
Druckit massa ingefära dricka med citron och gurka i
Promenerat och gosat MYCKET med hundarna !
Pratat mycket med min syster via Facetime om vikt, hälsa och om att skapa en ny livsstil.
Vi har bland annat pratat mycket om det här med kost.
Läkarna har tex aldrig frågat mig om mina matvanor, men vilka alkoholvanor och om man använder droger minsann, det vill man veta...
Det finns så mycket skit i våran mat, så mycket skräpmat vi äter som INTE kan vara bra för våra kroppar som vi stoppar i oss i mängder och så undrar vi varför vi blir sjuka.
Socker som ex är verkligen en drog, men det finns inte en läkare som frågar om hur mycket socker jag äter... konstigt !?
Så matvanorna har jag försökt ändra på också... just nu kör jag en Naturdiet / Nutrilett fas och ska sedan övergå till mer hälsomat.

Det har inte varit enkelt, men jag orkar inte leva kvar i skiten och när jag fick känna en glimt av glädje tog jag tag i den och vägrar släppa.
Detta innebär självklart inte att jag inte känner för att släppa allt emellanåt, men just nu är jag i en "bra fas" och tänker göra det bästa av den.
Som jag skrev i tidigare inlägg så är jag rädd och väntar gärna på en dipp hela tiden...
Huvudvärken är som den är.. kan inte göra så mycket åt den...
Värken i axlar, armar och nacke finns där och påminner mig ständigt, men skit i det :)
Nej, då.. jag har bestämt att vara mer snäll mot mig själv!
Ska verkligen försöka lära mig
ATT ÄLSKA MIG SJÄLV
inte egoistiskt men på ett snällt sätt.

Hoppas du har en fin första advent!

1 kommentar:

Piedra sa...

Så bra att du drabbats av lite jäklar anamma när det gäller att kämpa mot ljuset - härligt!
I och med att jag är glutenintolerant så är jag rätt medveten om vad jag stoppar i mig för mat. Men jag äter lite för stora portioner med tanke på att jag gör av med väldigt lite kalorier. Plus att jag älskar chips, jordnötter och godis.
Kram! <3 <3 <3