21 februari 2016

ÄLSKA OCH ATT BLI ÄLSKAD

Det gör ont, det gör ont, men det går !
Just nu hittar jag inga ord som förklarar vad jag känner inom mig. 
Jag känner allt på en gång och ingenting alls.
Gråten sitter i bröstet och ilskan långt ner i maggropen, hur ska jag hitta de rätta orden?
Vem är jag?
Vad vill jag?
Vill jag något?
Orkar jag något?
Blir jag någonsin av med min ångest?
Kommer jag någonsin att känna mig hel igen ?
ÄLSKA OCH BLI ÄLSKAD 
Jag vill bli älskad för den jag är, även om jag är snurrig och disträ.
Jag vill bli älskad för den jag är, tror jag i alla fall.... 
I bland känns det jobbigt att någon älskar mig. Att vara älskad av honom får mig att känna skuld, hur ska jag någonsin kunna älska lika perfekt som han gör? Jag känner mig ovärdig hans kärlek. 
Jag är rädd, jag känner mig så liten, så tom, så skör och hjälplös... Han är så stark och jag är så skör. 

Inga kommentarer: