05 april 2016

Herpes .... stress, trötthet, mens och sol

Sitter här vid min dator och försöker läsa lite grann om dessa envisa herpesblåsor jag får på mina läppar ofta...
Är så fruktansvärt trött på dessa blåsor.. de gör ont, pirrar och svider i läpparna och hela kroppen känns extra sjuk.
Det sägs att herpesblåsorna blommar ut vid trötthet, stress, mens och för mycket solljus.
Jag är ju utmattad, så tröttheten finns där dagligen, stressar det gör jag jämt, mens har jag en gång i månaden och jag älskar värme eftersom det känns så gott mot min kropp...
Inte undra på att jag då får detta också!!

Just nu känner jag hur det pirrar av obehag i hela överkroppen, något kryper under mitt skinn...
Hatar den känslan, verkligen hatar...
Kanske jag skulle ta en kopp kaffe och gå ut i trädgården en stund..

Inga kommentarer: