29 november 2016

Skönhetskris eller åldersnoja ?

Jag måste ha hamnat i någon slags ålderskris eller skönhetskris eftersom jag ständigt reagerar på att många människor är så otroligt vackra. Inte nog med det, jag blir nedslagen... Känner frustration och blir deppig. 
Jag tror att det kan bero på att min självbild och självkänsla fått sig en törne under alla dessa år jag varit enormt ångestladdad och utmattad.... 
Jag har ju inte direkt varit en eftertraktad rolig vän... 
Inte heller behövd av någon... Jag förstår det och jag förstår att folk tröttnat eftersom jag fortfarande är trött och tråkig.

Jag sörjer alla år som tas ifrån mig... Rynkorna och övriga ålderstecken väntar liksom inte på att jag ska bli bättre och eventuellt skulle kunna reagera lite annorlunda, ta det med värdighet och som en mogen kvinna..... Just nu är jag bara obehövd, tråkig, ful och en person man inte räknar med.... Visst låter det som en kris?!

Jag vill och jag försöker.... Men vad hjälper det ?! 
Jag är tacksam för allt jag har, personerna som trots allt och genom allt funnits vid min sida.... Kanske hade jag varit djupare i mitt träsk än jag är om de inte funnits där?!

Jag vill tro på en ljus framtid.... 
Jag vill tro att jag en dag kan se mig själv i spegeln och säga - Jag är den jag är och jag duger, oavsett vikt, utseende eller prestation. 

Den eviga tomheten, eviga gnagandet och otillfredsställelsen i själen gör att jag får ångest och blir ännu tröttare.....

Hoppas att jag lär mig massor under denna resa genom en trång och mörk skog.... Jag vill inte tro att jag går igenom detta for no reason at all!!!

Det måste finnas en mening !
Jag tycker att Livets Bilder skriver så otroligt bra, så jag kan inte låta bli att posta nedanstående texter. Tack för att du sätter ord på mina tankar !

"Långsamheten tvingar mej att möta mej. Mitt svaga, bräckliga jag men också jag i min fulla potential. En krock som framkallar djup sorg. För det gör ont att vilja leva så mycket mer än kroppen klarar. Det är extremt smärtsamt. "
- Citat från Livets bilder 


Inga kommentarer: