27 november 2016

Dags för omväxling

Uttråkad till Max, det är första advent och jag hade gärna gjort massor idag, men jag har verkligen inte orkat.
Det är så fruktansvärt jobbigt när man vill göra saker men inte orkar... Hjärnan går på högvarv och kroppen på lågvarv. Önskar att de kunde samarbeta!
Loke har varit här i helgen och han sov över hos oss inatt. Denna kille alltså, han kräver uppmärksamhet och emellanåt är det så nyttigt för mig... Kasta boll, mysa eller bara gå en promenad, det är i stort sett det man orkar en sån här dag.
Kravlöst... Kärleksfullt... Meningsfullt...
Jag undrar om jag någonsin kommer att bli bättre ? Kommer mitt liv se ut så här resten av mitt liv? 
Den tomhet inom mig som skriker och river innanför mitt bröst har jag blivit van vid, undrar dock hur det skulle kännas om jag kunde känna något annat som omväxling ?
Hoppas ni haft en underbar dag och jag önskar er en fin första advent kväll! 

Inga kommentarer: