05 februari 2017

Trött på alla frågetecken!!

Så trött på detta tillstånd och alla dessa ständiga frågetecken!!
Jag har varit sjukskriven för utmattningssyndrom i snart 5 år och en utmattning finns absolut i botten av mitt mående på grund av tuffa omständigheter under en lång period i livet.
Efter en körtelfeber som jag fick för ca 2 år sedan har jag inte känt igen mig alls...
Nu börjar jag bli riktigt frustrerad eftersom jag upplever mig någorlunda ok vissa dagar, men efter aktivitet kraschar jag, likaså om jag haft folk över och deltagit i samtal eller om jag får upp pulsen lite grann.
Lilla minsta stresspåslag eller någon som jäktar mig så att min puls går upp så får jag en direkt konsekvens i form av yrseln, darrningar, illamående, förvirring och hjärndimma.
Min kropp känns febrig och kraftlös för det mesta, men vid aktivitet får jag känningar i halsen och det känns som att jag är på väg att få en rejäl influensa, men den bryter aldrig ut!!
Jag orkar inte så mycket mer, orkar inte att undra om jag kan ha fel diagnos, får jag rätt hjälp osv.... Jag sover dåligt och livet känns riktigt tufft, trots det försöker jag hoppas att det ska bli bättre, men kommer det att bli det tro?
Dagarna som går är ju livet och jag känner att jag vill ha bästa möjliga hjälp, jag upplever att jag absolut inte fått den hjälp jag behöver...

Jag vill veta att jag får rätt behandling mm.
Efter vattengympan har jag inte sovit bra alls, inte ens med medicin.
Orkar inte prata, orkar inte formulera mig orkar inte tänka!
Så frustrerad idag!!
Kan jag ha ME?
Jag skulle så gärna vilja veta hur ni har det en helt vanlig dag då ni inte känner av era symptom så mycket?
Vilka grader av ME finns det?
Kan jag kräva en ordentlig utredning på en vårdcentral?

Som ni vet så har jag ställt läkare och sköterskor en massa frågor kring mitt mående, men jag får inga ordentliga svar!

Jag har ifrågasatt och tjatat på dem, men jag börjar bli rädd att de kanske tror att jag är "frisk" nog att jobba då jag försöker få hjälp! 
Snälla HJÄLP!

Inga kommentarer: