15 maj 2017

Blod, svett och tårar

14 maj 1989 träffade jag mitt livs kärlek 
Jag var 15 år och han 16 
I dag är det 28 år sedan han tog mitt hjärta och efter det började vår resa tillsammans mot världen. 
Det låter puttinuttigt och det har det varit, men inte alltid.
Den som säger att det är enkelt att leva i en kärleksrelation ljuger, ja faktiskt! I början är det guld och gröna skogar, men sen kommer verkligheten att uppdagas i vardagen. 
Det har varit blod, svett, ångest, motgångar, död och tårar på våran väg och ibland har vi verkligen varit trötta på situationer och trott att vår enda lösning är att gå skilda vägar, men att vara trött på situationer och omständigheter är inte samma sak som att kärleken är död, kärleken ligger dammig och tyngd under allt som vill förstöra och skilja oss åt.
Under dessa 28 år tillsammans  har vi ett flertal gånger verkligen fått stanna upp och påminna varandra om vad som är viktigt och vi har alltid kommit fram till att vi inte kan leva utan varandra, att vi verkligen älskar varandra. Vi vill åldras ihop, fortsätta skratta, gråta och resa ihop, prata minnen och när vi gamla vill vi dö samtidigt, helst i en säng i varandras armar. 
Trots allt - Genom allt 
Nu och för evigt din och bara din, min älskade!

Inga kommentarer: