08 juni 2017

Ensam, rastlös men måste vila

Känner mig lite deppig idag... Många nya tankar och ensamheten känns jobbig.
Jag är ensam så mycket på dagarna och jag M Å S T E  H A  D E T  S Å  oavsett om jag vill det eller inte.
Efter helgen har jag varit som en död fisk... så trött... hjärtklappning, yrsel, illamående och kroppen har vägt minst 1000kg.
Syster med familj + mamma var här och jag trodde väl stt jag tog det lungt nog...men näeee.... Delvis berodde det väl på veterinärsbesök med Loke, men ingen stress liksom.
Hur lite ska jag aktivera mig för att inte få bakslag ? Hur hittar jag den fina balansen?
Mellan måndag och tisdag natt sov jag från ca 20.00 - 07.30 och fortfarande enormt trött.... Tisdag till måndag värk och oro i kroppen....
Eftersom roliga saker också tar energi känns det som att man slutat leva.... ja åtminstone efteråt... Att vara själv så mycket gör mig verkligen gott, dvs jag mår bra av det. Jag kanske tankar energi?!?
Men I N T E  A L L T I D  som idag... idag skulle jag vilja L E V A fullt ut... mitt inre bubblar av liv, men jag bör vara ensam eftersom jag annars går igång för mycket och adrenalinpåslaget tar flera dagar att bli av med och så deckar jag igen....
Låter detta ens vettigt?
Massa svammel.... rastlös på insidan medan kroppen strejkar... 


1 kommentar:

Lena sa...

Hej i sommarvärmen!!

Kollade tillbaks i min blogg, där du lämnat en så fin kommentar för 3 år sedan! om saknaden av en 4 fotad kärlek <3

Ser att du bloggar fortfarande lixom jag ;)

Läser & läser... ditt liv är väldigt tufft, skönt att du får hjälp <3 & här håller vi tummar & tassar för din tillfrisknad <3

Stor varm omfamnande styrkekram <3 /Lena