13 februari 2018

Ett nytt kapitel med träning i mitt liv och jag tänker inte ge upp!

Ett nytt kapitel i mitt liv och jag tänker inte ge upp!

Jag började ju med sjukgymnastik som inte blev av regelbundet pga. sömn och sjuka sjukgymnaster, så jag har nu äntligen fått ett far-recept som jag ska nyttja på Nordic Wellness när det passar mig och min kropp bäst.
Jag får dock bekosta detta själv, men det gör inget för då kan jag ta mig till gymmet när jag vill.



Igår gick jag faktiskt ner till gymmet i snöoväder.

Under träningen krånglade nacken och axlarna nästan hela tiden, men det var bara för mig att minska vikterna eller sluta med övningen. 
Jag strosade runt i salen och kände på maskinerna och kände mig lite smått löjlig.
Huvudvärken även den blev påtaglig, men kanske bara för att jag retar upp mina onda kroppsdelar? 

Det var så många vältränade människor på gymmet och det kändes motiverande samtidigt som det var riktigt skrämmande!
Kommer jag någonsin att känna mig fräsch igen?
Kommer jag att kunna träna med tyngre vikter igen?

Jag är snart 44 år och jag känner att jag måste komma igång och kroppen MÅSTE hålla. Jag vill inte vara en ”krympling” som inte kan röra sig normalt utan att få ont.
Det är NU ELLER ALDRIG känner jag!


Hoppas nu bara att det ska gå bra, är livrädd för att ännu mer värk ska blossa upp, men jag får försöka att känna efter ordentligt under träningen denna gång och verkligen påminna mig själv om konsekvenserna om jag tar i för mycket!!

Känner mig nöjd med gårdagens prestation.
– Jag promenerade ner till gymmet i snöstorm.
- Jag övervann rädslan över att jag faktiskt tog mig till gymmet .
Innan jag gick iväg fick jag nästan panikångest över att lämna Lazy ( hunden) ensam hemma.
– Jag fick med mig alla grejer.


När jag kom hem var jag sjukt hungrig och värmde omedelbart Shirataki nudlar och köttfärssås. MUMS!

SUMMERING:
Jag sov riktigt illa i natt, hade ont och var stel överallt!
Jag vred och vände mig och hade hjärtklappning, hade svårt att varva ner.
Tråkigt, men försöker lugna mig själv med att det kommer att kännas ett par veckor framöver eftersom kroppen inte är van vid att jag tvingar den till övningar som jag inte brukar göra normalt.
I morgon eller på torsdag kör jag igen!
Wish me luck!

Inga kommentarer: