29 april 2018

Kraftig smäll bara 15 meter ifrån oss

Är nog väldigt chockad fortfarande efter smällen. Fattar inte vad som hänt och det känns riktigt overkligt. Skulle jag tillsammans med min dotter och hundarna stå 15 meter i från smällen??? ... Det var en riktig smäll och det var en kraftig en. 

Folk stod och tittade ut genom fönstren, vissa hade ficklampor för att se bättre.

För visst smällde det på riktigt ? Det var en riktigt kraftig smäll. 

Hundarna var otroligt sega eller trötta på vägen hem till dottern och det ska vi vara tacksamma för, annars hade vi troligtvis hamnat mitt i smällen. 

Dottern ringde polisen och pratade med dem om smällen och rätt som det var körde en polisbil förbi oss mot en helt annan riktning, vi fattade ingenting. ?! 

Polisen hade fått fler samtal och tips om smällen så vi stog och tittade på varandra en stund ... vi fick uppleva smällen, endast 15 meter ifrån... overkligt!

Jag som mamma skulle bara följa min älskade dotter hem en bit, vi bestämde oss att ta en annan väg, men hon kände hon sig väldigt otrygg så vi bestämde att hon  och Loke skulle sova hos oss inatt. 

När vi promenerar ( fortfarande i chock ) smäller det igen, men då en längre bit ifrån, men smällen är så pass kraftig att vi möter våra grannar ute och på balkonger och de undrar vad som hänt.... Vi fattar ingenting! 

Dottern reagerar igen och ringer polisen, de hade fått flera samtal om samma smäll, så poliser fanns på plats i området.

En kall kår går igenom min kropp.... Hundarna var sega..... dottern skulle bara hem.... nu är hon över hos våran granne/ sin vän och jag kan inte sova. 

Vad hade hänt om hundarna inte segat? 

Vad hade hänt om vi varit närmare smällen? 

Just nu hör jag hur min man och hundarna snarka, vilken lycka?!? 

Jag är så tacksam för att vår dotter är i liv ... att det inte hände något... jag är skärrad och skakad, men tacksam.

Nu ska jag försöka sova... natti natti! 

Inga kommentarer: