06 januari 2019

Tänker vara snäll mot mig själv 2019

Mål och drömmar för 2019
Jag tänker inte avge några löften, men jag ska försöka lägga några rimliga mål för det nya året.
Löften innebär en stor risk och en besvikelsen leder ofta till självhat, så jag tänker avstå från nyårslöften och helt enkelt vara lite snällare mot mig själv i år. 


  • Ta hand om mig själv på ett helt nytt sätt
    Försöka unna mig skönhetsbehandlingar och massage när jag når mål som jag satt upp.
  • Lyssna på några bra, positiva poddar på mina längre promenader.
    Om hjärndimman och ljudkänsligheten inte är för påtaglig.
  • Laga mer mat
    Testa nya recept
  • Upptäcka nya intressen.
  • Planera mer.
    If you fail to plan, you plan to fail.
Nu är det ju så att jag lider av min utmattning och min jobbiga värkproblematik, så det är inte så lätt att planera och upptäcka, men jag tänker göra vad jag kan för att må bättre. Jag tänker inte längre tvinga mig själv till aktiviteter som jag egentligen inte orkar eller får jobbiga sviter av, så det här året ska jag verkligen försöka vara snäll mot mig själv.

Inga kommentarer: