13 februari 2019

Hur mycket elände ?

Ärligt talat!

Ibland känner jag mig som världens sämsta kvinna, min man fick en nitlott helt enkelt !

Jag är en fånge i mitt eget hem eftersom jag inte klarar av att arbeta och vara lika attraktiv som alla andra arbetsförda och duktiga kvinnor.

Måste få säga att mina dagar är räknade, jag vet ärligt talat inte hur länge jag orkar med att leva i min operfekta värkande kropp, min kropp som skulle orka mer än i 39 år.

Jag kommer aldrig att få min revansch och det gör så förbannat ont !!!

Jag har det bra, men jag kan just nu inte se meningen med mitt liv!?!?

Jag kommer INTE att sitta hemma resten av mitt liv, det är en sak som är säker!

.

Klockan är midnatt och detta egentligen YOGA för mig men har sån huvudvärk just nu och känner att John Blund är långt borta i Kina, så jag avbokade morgondagens pass. :(



Jag undrar fortfarande hur mycket min barndom har påverkat mitt liv?!?!? 

Jag önskar att bli fri, trygg... jag vill känna mig älskad och jag vill känna lycka.... ?!???

Min barndom var allt annat än lätt...

Jag börjar sakta men säkert inse hur mycket min styvfar faktiskt stal från mig... hur mycket smärta och elände han faktiskt utsatte mig för!

Hur kan jag fortfarande tycka synd om honom, efter allt han lät mig, min mamma och 2 yngre syskon  gå igenom, alla kvinnojours besök och övernattningar på hotell?! Fängelsebesök och alla otrygga nätter i samma lägenhet som han. 

Ush! När ska jag bli fri!? 

TÄNKVÄRT

*** Låt inte ditt liv glida genom dina fingrar 

genom att leva i det förgångna eller för framtiden. Genom att leva ditt liv en dag i taget kommer du att leva alla dagar i ditt liv.

*** Ge inte upp när du fortfarande har någonting att ge.

Ingenting är över förrän det ögonblick du slutar att försöka.

Inga kommentarer: