06 mars 2011

Bra sagt om bitterhet - Jonas Helgesson

Jag är bara tvungen att dela med mig av några fantastiks ord av Jonas Helgesson, vilken kille!!
Följande har jag kopierat från Jonas hemsida och är alltså INTE mitt material.
KIKA GÄRNA IN HÄR OCH LÄS MER om Jonas liv.
Hellre Cp än bitter

"Bitterhet ska man akta sig för, det är gift för hela sitt inre.
Bitterhet älskar att älta det förlutna.
Bitterhet älskar när man är martyr för sin sak skull.
Bitterhet trivs med kritik och missar inte en chans att yttra sin bistra åsikt om allt och inget.

Hur gör man då för att inte bli bitter.
Ja det är en invecklad fråga men jag ger här några enkla tips:

1. Ha rätt människor omkring dig, umgås mycke med positiva.

2. Tacka för något varje dag.

3. Se framåt mer än bakåt.

4. Va glad över det lilla.

5. Se livet som en gåva

Har ni träffat en glad bitter person??
Inte jag heller…
Bitterhet förstör glädjen och tacksamheten till livet.
Försök håll dig undan för den.
Då kommer du må bättre!
// Jonas Helgesson
Vilka fantastiska ord...så sant!

Inga kommentarer: