28 februari 2013

Skör i själen - sömnlöshet - Kan inte sova

Igår var en sån dag då jag bara existerade. Vaknade med äcklig tyngd över mig, det var som att en ångvält hade kört över mig.
På jobbet var det facebook "kurs" för veteraner ...;) så sööta medarbetare jag har, jag är så tacksam för deras vänskap❤

Precis när jag skulle åka hem för dagen blev jag stoppad av Rosie, de ville gratulera mig 2 dagar för tidigt då personalen var samlad. Så sööööta de är!

Idag så måste jag säga att jag mått riktigt dåligt, om gårdagen var jobbig så var natten värst och denna dagen värre. Hur nu det ska gå ihop.
Jag grinade för allt, åkte till jobbet med en klump i halsen och magen, stortjöt i bilen....
Varför?
 Ja, säg det? Gårdagen var sååå tung, jag lipade för ALLT!
På tjejgruppen bölade jag mer än vad jag borde till filmen vi kikade på, October Baby och jag måste bara få säga, den var riktigt BRA!
( Kanske var det för att jag inte kunde äta tårta, utan fick äta lite hasselnötter och dricka Celsius i stället?!? Nää, jag var faktiskt inte ens sugen!
Men tårtan såg riktigt god ut!)
Vi tittade 2 avsnitt på The Tudors innan ryggläge....
När jag gick och la mig så lipade jag säkert i en timme, tårarna bara kom, ångesten kröp sig in under mitt bröst och gastkramade mig så jag trodde jag skulle gå under.
Till sist somnade jag, men bara för en kort stund, kl.02.00 på pricken vaknade jag av ingenting, hade dock lite ont i huvudet.
Efter det kunde jag inte somna, jag låg uppe till halv fem!!! Fattar du?!
2,5 TIMMAR utan att kunna sova!
3 timmar senare skulle jag upp, eftersom jag hade mycket att fixa innan jag skulle till jobbet, bla färga utväxten... där är bland det tråkigaste jag vet, men ska man vara fin, får man lida pin!
Dottern min fixade frukost, då jag inte fick något gjort... allt gick i slow motion.
Hela dagen på jobbet har jag haft hjärtklappning, svårt att andas och kännt mig riktigt skör i "hjärtat "själen"bröstet".
Det har kännts som att jag är jätte svag, skör och att jag snart går sönder, riktigt äcklig känsla faktist!
Okoncentrerad och slow motion baby har jag varit idag!

Nu ligger jag och undrar hur jag ska orka
åka upp och fira min älskade mamma som fyllde 60 år igår, men ska firas på lördag?!
Det ska bli kul att träffa alla och som jag har längtat efter allihopa❤Men som sagt, "little broken me" har inte så mycket krafter just nu.

Nu så, hur har du haft det?
Glöm inte att ta hand om dig själv!
Kraaaam❤











Inga kommentarer: