31 januari 2014

Tacksam trots allt !

Idag har vi hämtat våran nya bil! En KIA SPORTAGE blev det! Vi ville haft en vit men alla var slut så vi tog en svart!
Jag älskar svart, så mig gör det inget ❤️
Fantastiskt med en helt ny bil, så tacksam för att vi kunde köpa bilen.
Det är svårt att glädjas över småsaker när man har så fruktansvärt ont och har mycket ångest, men jag har bestämt mig för att det inte ska påverka mig lika mycket som det gjort tidigare, det är tufft men någonstans så måste det ändå finnas mer glädje i att FÖRSÖKA se allt från en helt annan sida. 
Ångest och svår huvudvärk vill man inte leva med dagligen och därför försöker jag göra ett medvetet val att se det mesta från en positiv sida i alla fall!
En ny bil betyder inte så mycket när man mår så dåligt som jag gör, utmattningen dränerar mig på all energi, men jag vill så gärna lära mig att leva fullt ut trots mina besvär även om jag inte kan jobba, engagera mig som tidigare och jag orkar absolut inte lika mycket som tidigare. Jag är väldigt begränsad med vad jag kan och inte kan göra, men jag får helt enkelt lära mig att leva med det! Acceptera det jag inte kan ändra på... 
Livet är ju det som pågår.... Oavsett... Liksom ❤️ 




3 kommentarer:

Piedra sa...

Fin bil! :) Viktigt att kunna ta sig runt för egen maskin, när man är utmattad. Då funkar inte kollektivtrafik. Kram! ♥

Anna sa...

Sund inställning. Inte lätt men någonting att sträva efter. Jag har länkat till ett av dina inlägg i min blogg. Hoppas att det är ok.

Semester & Mat sa...

Jo visst är det så, att man måste acceptera det man inte kan ändra på.
Kloka ord.

Snygg bil!