15 februari 2014

Bastu, matångest och träning

Ho Joo ja, ja! 
I dag har jag bastat med min fina vän LT och pratat om allt som hör våra liv till.
Jag har nog aldrig bastat så länge som jag gjorde i dag :)
Tänk att vissa vänner bara finns där, år efter år och det känns naturligt och bekvämt att träffas även om det gått en längre tid emellan. Jag är så tacksam för för dig, vännen! Uppskattar verklighet din vänskap och ärlighet!
Min fina vän tipsade mig om fredagspodden med Hanna och Amanda och jag kommer att lyssna på dem när jag inte kan sova, tror dock att alla 74 avsnitt som jag laddat ner kommer att lyssnas igenom rätt fort då jag sover så illa, eller så kommer de att vara perfekt sömnmedel för mig :) 
LCHF funkar perfekt på dagarna men inte på kvällarna, så jag tror att det är en rätt så dålig kombo, måste nog tänka till lite nu, har gått upp 3 kg fett, då jag inte kunnat träna så måste det vara fett, för mina muskler finns nog inte kvar längre.:(
Muskler väger mer än fett sägs det så nu är jag nog en bumling i gen.... Har bestämt mig för att börja träna igen men i väldigt låg dos, ångestätande är inte roligt, mår så sjukt dåligt nu när fettvalkarna börjar komma tillbaka efter 5 månaders träningsuppehåll! Håll gärna tummarna att jag ska kunna träna igen utan att krascha fullständigt och få stresspåslag❤️
I går var det alla hjärtans dag och min alldeles egna underbara man kom med en blomma, han är bäst! Oavsett om han köpet blommor eller inte, uppskattar honom enormt mycket❤️
Och så fick jag 3 trisslotter av Veikko, så sött av honom, blev så rörd❤️

Vad har du för dig i helgen? Kollar ni på hockey ? Ska ni se mello?

3 kommentarer:

Piedra sa...

Träna kan jag glömma men önskar jag kunde komma igång med promenader nu när jag knappt tröstäter slls, vilket inte har hänt på åratal. Lycka till med den träning! Kram!

Eneledam69 sa...

Ta det lugnt med träningen så ska du se att det funkar!
Inte fullt ös på en gång! Lättare sagt en gjort, men försök.


Här är det massa OS, hockeyn blev det förstås o mello men jag är grymt besviken. Bivån på årets mello är så låg. Måste vara det sämsta någonsin!
O programledarna ska vi inte snacka om, uselt! Jag saknar tiden när det var bra låtar och en programledare som helt enkelt presenterade bidragen utan massa fjanterier o skämt som ingen (eller väldigt få iaf) tycker är kul.

Ha en fin söndag o var rädd om dig!
Nu är det snart herrarnas stafett på skidor o förhoppningsvis en skön medalj till.
Kram Me

Piedra sa...

Jag har nog faktiskt aldrig haft någon vänskap som varat i år efter år. Ta väl vara på din vänner; sådana vänner är sällsynta. Kram!