11 februari 2014

Ett litet rött och trötter

I går tror jag det var, fick vi ett gulligt litet paket på posten från några helt fantastiska människor, SF BIO biljetter! Det var verkligen en överraskning och det tackar vi så hjärtligt för, härlig uppmuntran i dessa tuffa tider ❤️ 
Känner dock direkt att SHIT inte ska de lägga pengar på mig/oss, varför är det så svårt att bara tacka ödmjukt och känna att det är ok att någon anstränger sig för att uppmuntra oss och verkligen bryr sig?! Vet inte, men jag har alltid haft svårt för att andra gör saker för mig, jag hämtar gärna månen till den som ber mig men inte ska väl jag ha något ?!? Varför är det så svårt?
Idag har jag nog upplevt mitt livs tröttaste dag, trots det har jag inte kunnat sova ett blund på dan. Jag har tagit 3 saroten till natten 3 dagar i rad, kanske är det en biverkning, kanske inte?! Det återstår att se.
Jag har lånat massa böcker från bibblan, tyvärr orkar jag inte läsa i den takt jag önskat så snart måste jag låna om dem. Optimisten i mig fick sig en rejäl törnebuske med massa taggar, då jag ännu en gång insåg att jag och min kropp inte alls vill samma saker längre, det gör ont och det svider i mig att inte kunna göra saker som tidigare nästintill var livet för mig, inte konstigt om man blir deprimerad på köpet?!
Att läsa böcker är bland det bästa jag vet, men jag hoppas att det snart blir ändring på det, fast min kropp och min hjärna tycker helt annorlunda nu!
Sanna livsberättelser, ledarskap och psykologi är det jag helst läser. Jag har en förkärlek till människor och relationer, den brutna, svaga, sargade själen, hjälplösa barnet och behövande människan. Jag vill förstå och jag vill hjälpa, uppmuntra och älska !

Det konstiga är dock att jag knappt klarar av människor nu när jag är utmattad, stressad, ångestfylld och trött. Hur kan dessa saker fungera ihop?! Jo, genom att jag tar mig igenom detta elände och lär mig av mina tidigare misstag och börjar ta hand om mig själv först. Visst låter det klokt och lätt?! Men det är det inte, så det är vad jag nu får kämpa med, att vara snäll mot mig själv, men jag måste bara få tillägga att jag hellre är snäll och hjälpsam mot andra!!

Min trötthet höll på att ta knäcken på mig idag, tankarna surrade och alla måsten ropade på mig, så jag höll rent ut sagt på att bli galen! Låg i soffan och stretade emot alla måsten och vann, men nu är jag tröttare än tröttast, så god natt på er alla fina människor, vi kämpar tillsammans, ok?!

Inga kommentarer: