16 februari 2014

Munntorrhet och träning

Ush, vilken känsla, hade aldrig tror att det skulle vara så obehagligt ! 
Muntorrhet, en biverkning av "sömntabletterna".
Jag vill äta och dricka hela tiden och det är inte speciellt idealiskt för att behålla en någorlunda  trimmad kropp!
Godis, allt möjligt sött och salt gör intrång på mitt liv hela tiden, 
jag kommer INTE att fortsätta äta Saroten till natten, 
det är som att väcka ett monster i mig som bara vill ha massa godsaker som jag varit utan i nästan 2 år!!! Hjälp mig, jag vill inte mer!!!
LCHF PIZZA BLEV DET, men vad hjälper det om jag trycket käften full med godis?!
Tyvärr så känner jag att jag måste äta för den extrema munterheten jag känner, 
men ush vad illa jag mår efteråt!
I natt blir det inga Saroten och ingen annan sömnmedel heller, i morgon ska jag i alla fall testa att träna igen.
I helgen har jag moffat i massa gott och nu är det helt enkelt slut på det, jag mår så dåligt av det och längtar riktigt till mitt sunda jag! 
Wish me luck!

3 kommentarer:

Malin sa...

Sluta inte tvärt med Saroten den ska väl trappas ut - hur länge har du ätit den???

Det finns tabletter för muntorrhet på Apoteket.

Lycka till med träningen i morgon

Kram!

Caroline sa...

Ja det är väl rätt vanlig biverkning på antidepressiva och medicin mot ångest.
Jag började äta cipralex på lägsta styrkan mot depression/utmattningsdepression för två år sedan, knaprar dem än ska jag erkänna fast varannan dag.
Men märkte hur sötsuget vart mer när jag började äta dem.

Lycka till med träningen imorgon!

Piedra sa...

Nej, det är verkligen inte kul alla gånger det som läkemedlen ställer till med. Jag har gått upp jättemycket i vikt av min fibromyalgimedicin, men jag har inget val. Klarar mig inte utan den. Däremot har jag ju praktiskt taget fasat ut godiset nu, för jag bara SKA gå ner i vikt igen. Jag vill ha tillbaka min kropp! Kram! ♥