20 maj 2014

Rabarber och jag a'la LCHF

Denna dagen gick som alla andra dagar visst, lika fort!
Dottern kom på besök med "lilla" Loke och då passade vi på att ta en skogspromenad i solen.
Loke växer så det knakar och Lazy hänger inte riktigt med Lokes tuffa utmaningar. 
När vi kom hem efter promenaden somnade vi båda, jag i soffan och dottern i sängen. Hundarna låg vid mina fötter i soffan. Snacka om pigga träffar vi har ;)
När jag vaknade till var jag sugen på rabarber ( det har jag massor av) och bestämde mig för att våga mig på att göra rabarberkräm a'la LCHF. Det gick bra fast det var tungt att skala och skiva rabarberna. 
2 stora tjocka rabarber
1,5 dl vatten
0,5 dl Stevia
En nypa vaniljsocker 
Koka i ca 20 minuter, klart!
Serveras med grädde, mums!
Kände mig så duktig, jag som aldrig gjort kräm innan... Börjar nog bli riktigt gammal.
Kvällen slutade med lite fläsksvålar och pepparsås som dipp, så gott det var ;) 
Börjat få in LCHF tänket igen, men jag gillar inte den utan träning:(
Kramelikram ❤️



Inga kommentarer: