10 februari 2016

Frossa i mackor

Dagen har varit som den har varit och jag börjar känna att orden I MORGON ÄR EN NY DAG går mig på nerverna! Jag vill inte må skit ena dagen och hoppas att den andra dagen ska vara aningen bättre eller kanske rent av sämre än dagen innan!! Jag är så fruktansvärt trött på skiten, matångest, ångest, viktfixering, göra sig snygg och tänka på vad man bör äta dvs vara någorlunda hälsosam, trött och eländig, tråkig och osocial.... 
Ibland undrar jag om det allra bästa vore att droga ner sig och sväva på moln.... Men ändå inte... Vill ju vara med, vill vara närvarande, engagerad och en kärleksfull medmänniska. 
I morgon kommer det att bli ytterligare en ångestfylld dag... Jag har frossar i mackor för att dämpa ångesten, jag har ätit godis för att mackorna inte hjälpte mot ångestskiten! 
Om jag ändå förstog mig på denna djävulska ångest !!! Suck! 
Åter igen, suck!
Nackdelen med att vara utmattad och ha den värkproblematiken jag har är att jag inte längre kan träna bort min ångest .... Vad gör du? Hur hanterar du din ångest? God natt!

Inga kommentarer: