14 juli 2016

4 veckor sol

Tänkte börja med att säga att jag är oerhört tacksam för den resa vi gjort med husbilen de senaste 4 veckorna. Jag har varit trött, jag har haft ont och jag har varit uppgiven, men det har varit fantastiskt nyttigt för mig att komma hemifrån, framför allt till värmen då kroppen mått så mycket bättre av värme.
Vi har hört att det varit dåligt väder här i Sverige och det gör mig ännu mer tacksam till att vi valde att åka iväg på denna resa.
Min läkare som jag träffade precis innan vi bestämde oss för att åka sa att det skulle vara bra för mig att komma iväg och därför bestämde vi oss för att åka.

Visste ni att det numera inte behövs tillstånd från Fsk för att åka utomlands så länge du håller dig inom EU ?
Det visste inte jag, jag skickade in en "ansökan". Jag hade skickat ansökan i pappersformat och via nätet så jag visste att det kommit fram, men fattade inte varför jag inte fick svar som jag tidigare fått)
Jag pratade med en tjej som också är sjukskriven och hon sa att man bara behövde meddela att man åkt iväg och att man skulle hålla sig innanför EU så var det ok, så vi åkte iväg.
Konstigt att min läkare inte sa nåt om ändrade regler ?

Igår kom vi hem och idag är jag helt färdig, helt totalt slut.
Vädret är kasst och kroppen protesterar igen... så tråkigt!

Skriver mer något senare ... måste vila..

KRAM


1 kommentar:

Piedra sa...

Vad skönt det låter att komma hemifrån ett tag. Vi har tyvärr inte kvar vår husvagn. Det är det enda sättet som funkar för mig numera, att man har kök och toalett med sig. Härligt att ni fått sol! Här lyser den bara med sin frånvaro.
Kram <3