28 augusti 2016

Tråkig, eländig 42 åring

Tårkanalerna rensas idag med...
Förkylningen tar livslusten från mig... Förstår inte att det ska kännas så jobbigt, kanske känns det bara lite övermäktigt med tanke på all annan skit man dras med. 
Jag vill inte fokusera på det negativa, men det är svårt att hålla fokus på något positivt när det hela tiden är något som inte känns bra.
Vill inte vara den som är duster och tråkig!!! Vill INTE !!!!
Femte dagen som jag är helt ur kängorna, sängläge verkar vara bäst, men kroppen värker, sliter och känns strel...
Nu lite vila igen....

1 kommentar:

Piedra sa...

Jag tror att förkylningar och sådant blir droppen som får bägaren att rinna över. Det hade inte varit så jobbigt om man varit pigg och kry från början. Men en förkylning ovanpå allt det andra man har blir bara för mycket.
Ingen vill vara negativ. Det är min fasta övertygelse. Men det beror ju på vad livet ger en. Har man mest motgångar och elände så hjälper det en inte precis heller att låtsas att allt är tjo och tjim. Jag tycker att när jag väl accepterar att det känns ruttet så känns det genast lite bättre. Man känner sig nog mest negativ så länge man spjärnar emot.
Kram 💕