25 augusti 2016

Utmattningssyndrom bara så där?

Ja, helt plötsligt tog precis all ork slut! Ja, precis bara så där ! 

När tröttheten kommer över mig som en dimma känns det som att huvudet är på en annan planet, jag är trögtänkt, seg och kroppen blir så där extra känslig för beröring och det värker lite överallt.
JAG LOVAR att jag helt plötsligt går upp 1000kg, kroppen känns så fruktansvärt tung, jag orkar knappt lyfta upp min arm eller hålla i något. 
Det blir jättejobbigt men promenader, att gå över huvudtaget är jobbigt, för det känns verkligen som att jag blivit rejält mörbultad, ja överkörd av en ångvält helt enkelt.
Visserligen är jag en duktig jojobantare och borde få medalj, men det beror inte på vikten. Kroppen bara lägger av....

Vissa dagar är bättre, men de är tyvärr alldeles för få för att jag ska hinna återhämta mig, det är då jag verkligen vill hitta på något, jag blir rastlös och vill göra något.... 
Det är då jag känner mig oövervinnerlig och starkast i världen, men egentligen är dessa dagar precis lika sköra som de andra. 
Det utrycker sig bara lite annorlunda, jag blir rastlös, hispig och kreativ. Jag går igång och glömmer av att lyssna på kroppen och så kommer tröttheten som ett brev på posten, oftast redan efter mindre än en halvtimma. Då kör jag bara på trots att jag hamnat i koma eftersom jag måste ju avsluta det jag påbörjat.....och så blir det värre... 
Och så vill man, vill, vill, vill!
Och så kommer ångesten, sömnlösheten och irritationen ....
Tröttheten får makt IGEN!!!
Jag har ännu INTE lärt mig att hushålla med min energi.... Hur mycket? Hur lite? Vad är lagom för mig? 
 
Jag förstår inte alls hur allt detta funkar och hur jag ska ta mig ur detta, men vad jag förstår är att jag vill ur detta!




Inga kommentarer: