16 december 2016

Beslutsångest - Köp och lämna tillbaka

Vilken konstig ångestproblematik jag har!
Jag har haft jättejobbigt med detta i mååånga år!!!

Nu när jag köpt något till mig som jag verkligen vill ha så får jag en sån fruktansvärd ångest, jag ältar och kan inte sluta tänka på det. Jag kan inte sova och jag kan inte heller kontrollera min ilska över detta löjliga fenomen jag drabbats av.
Köpte några muggar igår och idag lämnade jag tillbaka dem då jag inte fick frid i att behålla dem.
( Jag har ju muggar som funkar )
Det är liksom maniskt, jag kan verkligen inte förklara känslan, den är fruktansvärd!!
Blir galen.... Kan någon diagnostisera detta?


2 kommentarer:

Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom sa...

Har inte riktigt samma problematik men jag har sådan beslutsångest, blev bara värre och värre innan jag blev sjuk och nu vill jag inte ta några beslut alls. Kram

Piedra sa...

Jag säger som Eva Svärd här ovanför, att beslutsångest och vånda blir en följd av utmattningssyndrom. Tyvärr. Lider själv av det. Köper jag inte en grej så kan jag gå och älta det. Och köper jag den så är det inte bra heller. Svårt det där, men jag tror att man ska försöka vara snäll mot sig själv och visa sig empati för att man har det svårt. Blir man arg på sig själv så tror jag bara att det blir bättre.
Varm kram 💕