31 januari 2017

Om jag endast hade 6 månader kvar att leva

Om jag hade 6 månader kvar att leva ....

skulle jag nog försöka leva kvar i det jag lever här hemma men resa bort med min familj i några månader först. Ush, vill inte ens tänka så... jag skulle skriva brev till min dotter och älskling varje dag och stänga dem så de fick läsa dem när jag gått bort. Jag har redan skrivit ett brev till mitt barnbarn om ifall att jag inte finns när h*n kommer. Jag försöker leva varje dag som att det var den sista... vill inte ha något oklart med någon osv... Jag försöker verkligen prata och göra allt det jag vill även nu när jag är utmattad, på något sätt är ju det här också livet, men mycket tråkigare liv. Men å andra sidan så har mycket saker fallit på plats under min resa, så egentligen var ett uppvaknande ett måste, för att få perspektiv på livet, men måste det vara så förbaskat tungt?

1 kommentar:

Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom sa...

Ett brev till mitt/mina ev kommande barnbarn, ifall jag inte lever när och om de kommer. Det får nog bli ett sådant brev till dem här ifrån mig. tack för tanken och tipset! Kram